Riport Novák Előddel, akit már régóta jól ismerhetünk a rally világából. Vezet, navigátorkodik, autót épít, szervizel... csapatfőnök...
Hogyan kerültél kapcsolatba a rallyval?
A családunkban több autóversenyző is volt és kis koromban mindig a műhelyben játszottam édesanyám nagy örömére. :) Innen a rally iránti szeretet. A jogosítvány megszerzése után megkaptam életem első rally autóját, ami egy Trabant volt. :) Ekkor kezdődött el a versenyzői pályafutásom…
Milyen szerepkörökben láthattunk eddig a rally körül?
Uhh, ez hosszú lesz… :) 1996-tól 2002-ig, mint pilóta voltam jelen a rallyban. Az N-es Trabanttól az A-s Trabantig, az N-es Zsigulitól az A-s Zsigulikig és persze a VFTS is szerepet játszott. Versenyeztem Peugeot 205-sel, ami isten igazából nem jött be. 2003-tól már a jobb 1-ben foglaltam helyet a Rally 1-ben. Teljesen más világ volt, úgy éreztem, hogy szinte mindent újra kell tanulnom. Voltak sikerek, voltak kudarcok, de nagyon megszerettem és a magaménak éreztem. Sok versenyző mellett ültem már, de hogy egy pár nevet említsek: Kozma Gábor, Jedlóczky László, Niesz Ferenc… 2006-ban úgy döntöttem, hogy építek egy autót ami egy új Suzuki Swift volt. Ez egy abszolút széria autó, de mégis megállta a helyét a kategória társai között. A későbbiekben elfoglaltságaim miatt már csak csapatfőnöki szerepet tudtam vállalni, ami nagyon tetszett és újabb kihívások elé állított.
Hogyan jött az ötlet, hogy saját csapatot alakíts? Mi volt a célod vele?
Mivel, hogy sok helyen megfordultam, mint szervizes és csapatfőnök, elterveztem, hogy szeretnék egy saját csapatot, ami csak az enyém és büszkén viseli az én nevemet és így lett az NK Sport Technology. Ehhez egy elég hosszú és rögös út vezetett, hiszen nagyon sok mindent kellett megtanulnom. A legfőbb dolog, ami ennél a sportnál elengedhetetlen az ALÁZAT.
A célom, hogy bizonyítsak saját magamnak és másoknak is.
Mutasd be kérlek csapatod és autótokat, az RTE futamokon már fel-fel tűnő Compact BMW-t.
A csapatom legfőbb központi embere a szervizesem Jakab Zsolt, aki az autó megépítésénél is az elejétől a végéig jelen volt és nagyon sokat segített. A versenyek alkalmával ő koordinálja a szervizcsapatot és minden mást, az adminisztratív átvételtől a verseny végéig. Az év második felében került hozzánk Mácsai Martin, aki fiatal kora ellenére ügyesen és pontosan végzi a dolgát a szervizek alkalmával. Mivel én a Rali Túra Egyesület vezetőségében vállalok szerepet, mint versenyzői összekötő és a versenyzői liga elnöke, így nem jut időm az előkészületekben részt venni. Ebben a csajok, Gémes Virág és Deák Emese nagyon sokat segítenek, amit ezúton is szeretnék megköszönni nekik.
Az autó egy BMW 325 Compact. A motorja gyári 2500 cm3-es, 192 LE. A váltója titán szinkronos TDS váltó. Az autó alatt 4 db vastagszárú Bilstein lengéscsillapítók vannak. Az autó megépítésekor az S2000-es autókat vettük alapul, ezért az autóban eltolt kormányoszlop és alsó pedál baksor került.
Mik a terveid az autóval? Kinek ajánlod? Te esetleg tervezed, hogy indulsz vele?
Az autó elsősorban bérbeadásra készült. Mindenkinek ajánlom, aki Rali Túra H csoportos BMW Kupában, illetve Sprint versenyeken szeretne indulni.
Csapattal kapcsolatos terveid a jövőre nézve?
A jövőbeli tervem a csapatom fejlesztése és az autó egész éves versenyeztetése.
Mostanában újra látható neved rali autó oldalán. Van esetleg kilátásban versenyzés a jövőre nézve?
Köböl Ferenc barátommal indultam az SRT által rendezett Kazári Sprinten egy Mitsubishi EVO VI-tal, ahol mind a kategória és az abszolút értékelés 1. helyét sikerült megszereznünk. A verseny alkalmával sikerült egy jó összhangot teremteni, így az év utolsó sprint versenyén, Mátrakeresztesen is együtt fogunk indulni és a bajnoki cím elnyerése lesz a cél.
A jövőbeli terveink közt szerepel, hogy Ferivel egy teljes szezont menjünk végig, de még, hogy hol és melyik bajnokságban az maradjon a jövő titka….. :)
Forrás: www.rallycafe.hu