Nk Sport Technology

Nk Sport Technology új csapat a Rally társadalomban. Vállaljuk versenyautók építését, szervízelését, és Bmw Compact Bérbeadását.





Riport Novák Előddel.

Riport Novák Előddel.

Riport Novák Előddel, akit már régóta jól ismerhetünk a rally világából. Vezet, navigátorkodik, autót épít, szervizel... csapatfőnök...

Hogyan kerültél kapcsolatba a rallyval?

A családunkban több autóversenyző is volt és kis koromban mindig a műhelyben játszottam édesanyám nagy örömére. :) Innen a rally iránti szeretet.  A jogosítvány megszerzése után megkaptam életem első rally autóját, ami egy Trabant volt. :) Ekkor kezdődött el a versenyzői pályafutásom…

Milyen szerepkörökben láthattunk eddig a rally körül?

Uhh, ez hosszú lesz… :) 1996-tól 2002-ig, mint pilóta voltam jelen a rallyban. Az N-es Trabanttól az A-s Trabantig, az N-es Zsigulitól az A-s Zsigulikig és persze a VFTS is szerepet játszott. Versenyeztem Peugeot 205-sel, ami isten igazából nem jött be. 2003-tól már a jobb 1-ben foglaltam helyet a Rally 1-ben. Teljesen más világ volt, úgy éreztem, hogy szinte mindent újra kell tanulnom. Voltak sikerek, voltak kudarcok, de nagyon megszerettem és a magaménak éreztem. Sok versenyző mellett ültem már, de hogy egy pár nevet említsek: Kozma Gábor, Jedlóczky László, Niesz Ferenc… 2006-ban úgy döntöttem, hogy építek egy autót ami egy új Suzuki Swift volt. Ez egy abszolút széria autó, de mégis megállta a helyét a kategória társai között. A későbbiekben elfoglaltságaim miatt már csak csapatfőnöki szerepet tudtam vállalni, ami nagyon tetszett és újabb kihívások elé állított.


Hogyan jött az ötlet, hogy saját csapatot alakíts? Mi volt a célod vele?

Mivel, hogy sok helyen megfordultam, mint szervizes és csapatfőnök, elterveztem, hogy szeretnék egy saját csapatot, ami csak az enyém és büszkén viseli az én nevemet és így lett az NK Sport Technology. Ehhez egy elég hosszú és rögös út vezetett, hiszen nagyon sok mindent kellett megtanulnom. A legfőbb dolog, ami ennél a sportnál elengedhetetlen az ALÁZAT.

A célom, hogy bizonyítsak saját magamnak és másoknak is.

Mutasd be kérlek csapatod és autótokat, az RTE futamokon már fel-fel tűnő Compact BMW-t.

A csapatom legfőbb központi embere a szervizesem Jakab Zsolt, aki az autó megépítésénél is az elejétől a végéig jelen volt és nagyon sokat segített. A versenyek alkalmával ő koordinálja a szervizcsapatot és minden mást, az adminisztratív átvételtől a verseny végéig. Az év második felében került hozzánk Mácsai Martin, aki fiatal kora ellenére ügyesen és pontosan végzi a dolgát a szervizek alkalmával. Mivel én a Rali Túra Egyesület vezetőségében  vállalok szerepet, mint versenyzői összekötő és a versenyzői liga elnöke, így nem jut időm az előkészületekben részt venni. Ebben a csajok, Gémes Virág és Deák Emese nagyon sokat segítenek, amit ezúton is szeretnék megköszönni nekik.

Az autó egy BMW 325 Compact. A motorja gyári 2500 cm3-es, 192 LE. A váltója titán szinkronos TDS váltó. Az autó alatt 4 db vastagszárú Bilstein lengéscsillapítók vannak. Az autó megépítésekor az S2000-es autókat vettük alapul, ezért az autóban eltolt kormányoszlop és alsó pedál baksor került.

Mik a terveid az autóval? Kinek ajánlod? Te esetleg tervezed, hogy indulsz vele?

Az autó elsősorban bérbeadásra készült. Mindenkinek ajánlom, aki Rali Túra H csoportos BMW Kupában, illetve Sprint versenyeken szeretne indulni.

Csapattal kapcsolatos terveid a jövőre nézve?

A jövőbeli tervem a csapatom fejlesztése és az autó egész éves versenyeztetése.

Mostanában újra látható neved rali autó oldalán. Van esetleg kilátásban versenyzés a jövőre nézve?

Köböl Ferenc barátommal indultam az SRT által rendezett Kazári Sprinten egy Mitsubishi EVO VI-tal, ahol mind a kategória és az abszolút értékelés 1. helyét sikerült megszereznünk. A verseny alkalmával sikerült egy jó összhangot teremteni, így az év utolsó sprint versenyén, Mátrakeresztesen is együtt fogunk indulni és a bajnoki cím elnyerése lesz a cél.

A jövőbeli terveink közt szerepel, hogy Ferivel egy teljes szezont menjünk végig, de még, hogy hol és melyik bajnokságban az maradjon a jövő titka….. :)

Forrás: www.rallycafe.hu








II. Vác Rally Lajosházi Csaba-Fodor Gábor Bmw Compact



Mikor jött az ötlet, hogy újra volán mögé ülj és miért egy BMW Compact-ra esett a választásod?

Az ötlet állandóan motoszkált a fejemben, most augusztusban sikerült egy kicsit kiszakadni a munkából. Nehéz volt az elhatározás, mert az állandó navigátorom nem tudott most jönni munkahelyi elfoglaltságok miatt, így új navigátor után kellett néznem. Miért BMW? Az egyik barátom Novák Előd kezdett építeni egy Compact-ot, és megtetszett, valamint ilyen autóval még nem mentem, ezért szerettem volna kipróbálni.


Mesélj egy kicsit az autóról.

Az autó egy Compact, ami 325-ös motorral van szerelve, tuningmentes. A váltó egy titánszinkronos váltó, a hajtást egy speer adja le az aszfaltra. Mivel teljesen új építésű nagyon jó a futóműve, 18-as kerekekkel szalad.:) Összességében a futóműve miatt nagyon jó kanyarsebességre képes, jóindulatú autó. És nagyon szépen meg van építve.:)


Túl vagyunk az ide Vác Rallyn. Számodra teli volt újdonságokkal: új pályák, új autó, új navigátor. Hogyan értékeled a teljesítményeteket, mik voltak a tapasztalataid?

Először a teljesítményemről. Szabadkozhatnék, hogy régen ültem versenyautóba, meg minden, de egyszerűen bénáztam ezerrel.:) Az első két gyorsaságin végig indiszponáltan vezettem, a sima kanyarokat sem vállaltam el. El is ment a kedvem egy picit. A harmadiktól azért már láttam valami fényt az alagút végén...

Az új navigátorom Fodor Gabi (Cuci) tökéletesen látta el a feladatát, próbált hajtani, ami a 3-4-5 gyorson már sikerült is, valamint a helyzetfelismerése csillagos ötös. Több olyan problémát pillanatokon belül megoldott, ami nem volt egyszerű. Az autóval csak az első gyorson volt probléma, a kuplung beállítása után tökéletesen működött végig. Köszönhető a gondos építésnek, és a mindent megoldó szervizesünknek, Jakab Zsoltinak.

Új pályák: Sosem mentem még ezeken a pályákon, a Kóspallagi VB-s volt. A rendezővel én nem lennék olyan kritikus, mint sokan, mert mi versenyzők estünk be, minket kellett kiszedni, és a lényeg, hogy komoly sérülés nem volt, pedig volt egy-két kemény esés. Én inkább azt látom a verseny napjából, hogy nagyon jó pályák voltak, és sikerült nagyon jó arcokat megismernem a BMW-s brigádból, bár ez jellemző az egész mezőnyre is.:)

Valamint itt köszönném meg a szurkolóknak, hogy kiszedtek minket karcmentesen a második gyorson egy árokból. Én már veszni láttam a történetet...:)

Apropó szurkolók... Amennyi embert a prológon láttam... Olyan feelingje volt, mint a régi szép időknek. Azt hiszem Vác városa, és lakosai szívükön viselik ezt a sportot.

Két verseny van hátra az idei Rali Túra bajnokságból. Melyik versenyen láthatunk ismét?

Reményeim szerint mindkettőn. Nagyon dolgozunk rajta, az autó sem szerzett maradandó sérüléseket. Esztergomon támadunk, most már más felfogásban fogom vezetni az autót.

A jövőre nézve mik a terveid?

Világbéke, a globális felmelegedés visszaszorítása...:))))

Komolyra fordítva a szót, egyszer jó lenne egy teljes szezont menni, úgy megmérettetni magunkat, de ehhez ki kell szakadnom a mindennapok körforgásából. A kocsi adott, a csapat adott, a mezőny adott, ez már csak a szponzoraimon, és rajtam múlik.:)

Kiknek szeretnél köszönetet mondani?

Húúú van annyi hely?:) Először a szponzoraimnak: A Csóker' 60 Kft.-nek, a Meta-forgács Kft.-nek, hogy indulhattam. Az NK Sport Technology-nak a kitűnően felkészített versenyautóért. Jakab Zsoltinak a szuper szervizért, Bárdos Petinek, aki nélkül nem ülök ülésben:), Mesinek és Virágnak a kajáért, a sportbíró lányoknak a sok kedves szóért, és a sok-sok embernek, aki azért dolgozott, hogy én mehessek a hétvégén.

Köszönöm az interjút és további sikeres versenyzést kívánunk nektek.

Forrás:www.rallypass.hu






Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 3
Heti: 6
Havi: 4
Össz.: 4 746

Látogatottság növelés
Oldal: Beszámolók
Nk Sport Technology - © 2008 - 2024 - nksporttecnology.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »